
Esquiar a la Cerdanya
L’estació d’esquí de la Molina
L’estació d’esquí de la Molina
L’estació d’esquí de la Molina està situada en la major part a la comarca de La Cerdanya, i també abarca la comarca del Ripollès en el sector d’Alabaus i Berguedà al sector de Coll de Pal. Dins del Parc Natural del Cadí-Moixeró la seva cota més alta es la Tossa d’Alp (1535m) i la més baixa La Molina (1700m).
El centre de gestió i accés a l’estació està situat a la població de La Molina, a pista Llarga , Telecabina i Font Canaleta, però també trobem el sectors de Alabaus (1825m), Roc Blanc (1750m) i Coll de Pal (2100m) on hi ha servei de bar, lavabos i venta de forfets.
Hi ha servei de bus fins la zona de La Molina (bus blanc) i de tren, des de Puigcerdà o Barcelona.
Des de Prullans tenim 28 Km, aproximadament uns 35’ de trajecte.

L’estació de La Molina està orientada a l’Est, en una zona poc arbrada. Té una zona baixa molt plana i s’estén per dos cims, que li dona una bona verticalitat a les pistes.
Hi trobem un desnivell de 835m amb un total de 61 Km esquiable amb 15 remuntadors, 1 d’ells telecabina.
Té un sistema d’innivació de 455 canons que cobreix 21Km esquiables.
La Molina ha acollit varis campionats del Món d’esquí i snowboard, cosa que li ha proporcionat la inversió en una gran zona de freestyle, amb un superpipe (el més gran del Pirineu), circuit de border cros i altres mòduls.
En quan a serveis hi trobem 9 escoles d’esquí/snowboard, lloguer de material, àrea guarda esquis, reparació de material, servei mèdic, bars i restaurants i diverses empreses d’activitats. Al peu (o gairebé) de cada telecadira trobem un bar i en mig de les pistes hi trobem el bar de Costa Rasa i el refugi guardat de Niu d’Àliga al cim de la Tosa d’Alp.

Quines pistes i àrees hi ha?
La Molina té un total de 54 pistes, 13 verdes, 16 blaves, 18 vermelles, 7 negres. Hi trobem 3 zones infantils i parc de Neu, per als més petits, així com 2 pistes de trineus, 2 snowparks (Alabaus i Freestyle Trampolí), 2 pistes de raquetes de neu, 3 estadis de competició FIS i una pista adaptada per a PMR (persones de mobilitat reduïda).
Trobem 3 zones de debutants, 1 pista a Alabaus, tot el pla de La Molina i el sector de Coll de Pal.
Activitats que s’hi poden fer a la Molina.
La Molina és una estació familiar pensada per a que tothom pugui fer activitats a la neu encara que no els agradi esquiar. A part de les pistes i zones esmentades anteriorment, també hi ha un circuit Slalom 4 Motion by Volskwagen, excursions amb moto de neu, el parc d’aventura dels arbres, zona de Tobogans “Tubbing“, circuits de raquetes de neu, passeig amb Telecabina, un circuit d’ARVA ( Aparells de Rescat de Víctimes d’Allaus), excursió amb màquina trepitjaneu i sopar d’altura al Niu d’Àliga.
És ideal per anar-hi amb els més petits a tirar-se amb trineu amb una pista adaptada i també per adolescents i no tan adolescents que els agradi el món del Freestyle.

Punts a destacar:
Els sectors de snowpark, ja que el superpipe és un dels més grans del Pirineu i els salts del sector Trampolí son bastant grans. També les pistes FIS que posaran a prova els esquiadors amb bon nivell.
El gran ventall d’activitats que ofereix l’estació més enllà de l’esquí/snowboard.
Consulteu les ofertes i possibilitats per practicar l’Esquí de Muntanya, amb itineraris marcats i amb un forfait reduït per agafar el telecadira i practicar també algunes baixades.
PAQUETS RELACIONATS

Escapada benestar per tota la família. Gaudeix de les aigües termals i de la natura. Cerdanya Family Wellness
Durada: segons les nits escollides
Allotjament + Activitats Wellness
Escapada SPA Wellness a la Cerdanya: Relax i Natura en Parella o Amics. Cuida el teu cos i desconnecta totalment.
Durada: segons les nits escollides
Allotjament + Activitats Wellness
Multiaventura de sensacions fortes per Adults o Famílies amb nens a partir dels 11 anys. Aventura a la Cerdanya!
6 dies d’Activitats
Multiaventura Cerdanya
Activitats relacionades

Natura
Una ruta on valorem el contacte amb la natura, el contacte amb els cavalls i un recorregut magnífic pel Segre
A Prullans – N260, pk.200
+09 anys
1 hora
Activitats de muntanya
Farem escalada i activitats per agafar confiança amb les cordes i les alçades. També descobrirem la Via Ferrada!
A Prullans
+06 anys
2,5 hores
Activitats aquàtiques
Barranquisme d’iniciació: ràpels, salts, tobogants… diferents recorreguts! Sempre amb possibilitat d’adaptació!
A Organyà
+12 anys
3 hores